Identyfikacja firmy – logo

Profesjonalne logo firmy powinno być: Łatwe – zasada jest banalna – im mniej tym nie gorzej, sporo firm jednak do niej się nie stosuje; Dopasowane do charakteru działalności firmy – znak graficzny ma nawiązywać do misji i wizji firmy, natomiast pamiętając o dążeniu do minimalizmu;

Uniwersalne – powinno uwzględniać sposobność jego powielania na różnorakich materiałach, projekty logo powinny zostać zrobione w programie graficznym z zapisem wektorowym, aby móc je skalować w dowolnej wielkości; warto zwrócić uwagę na jego wygląd na tle różnorakich barw; aby uniknąć wpadek graficzny projekt logo powinien być przygotowany, oprócz standardowego wersji czarno-białej i achromatycznej, tak by potem nie było problemów z wykorzystywaniem (zobacz: http://www.kreacjamarki.eu); Ponadczasowe – pozwala to na lepszą identyfikację wizualną firmy, nie powinno ulegać trendom i nie należy go podmieniać, a jeżeli już to ograniczyć się do drobnych, kosmetycznych przemian, zachowując fundament znaku graficznego; Mające jasny, czytelny przekaz – powinno być jak najbardziej ogólne, należy ograniczyć stosowanie zbędnych ozdobników, nie ma co upychać w logo rozbudowanych ilustracji, gdyż mogłoby to zakłócić jego przekaz i wprowadzić chaos; Zapamiętywalne – im łatwiejsze logo tym bardziej zapamiętywalne, łatwe symbole zwykle łatwiej się kojarzą. Ażeby lepiej zrozumieć sens tych zasad warto spojrzeć na logo znanych światowych firm, jak przykładowo. logo Coca-Cola, Adidas, IKEA czy Apple. Loga te istnieją od lat, są klasykami, nie zmieniają się z roku na rok i pod wpływem trendów. Są łatwo kojarzone i takie także powinno być logo naszego biznesu.

Warto zobaczyć: http://www.whiteart.pl/portfolio/logo

Leave a Reply