Aromatyzacja sklepu

Jeżeli już masz sklep i pragniesz znacząco podnieść sprzedaż, to w takim wypadku warto zastosować reklama zapachowy. Jest to specjalna gałąź marketingu, której zadaniem jest wytworzenie w kliencie potrzebę zakupu konkretnych produktów lub konkretnego produktu. Dzięki zapachom można sterować ludzkim działaniem i skłaniać ludzi do dokonywania konkretnych wyborów zakupowych.

Zakupowe wybory w dużej liczbie przypadków są nieuświadomione. Kupujemy coś, pomimo że wcale tego nie potrzebujemy bub potrzeba jest znikoma. Ma to psychologiczne zastosowanie także w reklamie. Reklama, który używa zapachy, jest w stanie w ogromnym stopniu poprawić obroty w konkretnym sklepie. Aromatyzacja pomieszczeń na dokładnie określone zapachy może w ogromnym stopniu wzmagać sprzedaż i w tym przypadku sprzedaż może być poprawiona wręcz o kilkanaście procent wyłącznie i tylko dlatego, że zastosowano określony zapach.

Większość ludzi nawet nie zdaje sobie sprawy, jak istotne jest to, w jakich sklepach ładnie pachniało i dodatkowo, że wykorzystano konkretne zapachy. Wyłącznie poszczególne mieszanki zapachowe są w stanie przynieść dokładnie określone efekty i to takie, które przełożą się w późniejszym czasie na bardzo dobre rezultaty w sprzedaży. Aromamarketing, bo tak nazywa się to działanie, jest w stanie przynieść nam ogromne zyski i to niewielkim nakładem kosztów. W bardzo wielu przypadkach klienci, którzy są w naszym sklepie, mogą zostawić wręcz kilkanaście procent dodatkowo pieniędzy, z samego wyłącznie faktu, że użyty był w sklepie odpowiednich zapach, który skłonił ich do zakupów. To z kolei bardzo dobra wiadomość.

Zobacz również: aromatyzacja pomieszczeń.

Leave a Reply