Reklama w Internecie – e-marketing

Współcześnie Internet jest coraz istotniejszym elementem naszej kultury, a w związku z tym odgrywa także ważną rolę w marketingu. Reklama nadaje cielesny kształt pragnieniom, zapowiada ich możliwe spełnienie (dzięki posiadaniu jakiegoś produktu). Reklama stała się współcześnie narzędziem perswazji i manipulacji społecznej o podobnej sile oddziaływania do politycznej perswazji.
Jej niebezpieczeństwo opiera się głównie na obietnicy lepszego życia i świata, łatwości dostępu do różnorodnych dóbr , a dodatkowo powszechności. Reklama stała się nieodłącznym elementem mediów, jednak jej skuteczność zależy głównie od tego, ilu użytkowników ją zobaczy i zapamięta (konwersja). Teraz dlatego w dobie Internetu wyjątkowo dużą rolę odgrywają fachowo zrealizowane strony internetowe oraz atrakcyjne, przyciągające uwagę odbiorców strony www. E-marketing jest w tej chwili jedną z najlepiej rozpowszechnionych metod reklamy, ponieważ nasza aktywność w wielkiej mierze przeniosła się do przestrzeni wirtualnej, a w związku z tym reklama też musiała dopasować własne sposoby oddziaływania (e-marketing). Reklama niejako otacza odbiorcę przy pomocy obrazu, dźwięku i literalnego sensu przekazu. Język reklamy jest zatem zespołem zintegrowanych działań językowych i pozawerbalnych. Reklama, choć ma sprawiać złudzenie spontanicznej, jest wcześniej przygotowywana, a zatem też witryny internetowe muszą być efektem dokładnych, zaplanowanych działań, dzięki którym producent dotrze do odbiorcy i nawiąże z nim kontakt.

Więcej: e-marketing.